Friday, July 13, 2007

Ekstein Kovacs si politica mentinerii optiunilor deshise

Încep sa privesc cu atentie spre Peter Ekstein Kovacs.
Ultimul lui proiect de lege mi-a atras atentia dintr-un motiv simplu: este destinat României, nu românilor, nu maghiarilor (desi în publicul tinta al proiectului, romanii sunt majoritari).

Şi mi-am adus aminte se de declaraţiile lui Ekstein Kovacs de la momentul discutiilor pe legea ANI care faceau nota discordanta cu majoritatea discursurilor politice dedicate Agentiei.
Clar, direct, în favoarea ANI.
Si apoi mi-am dat seama că omul a votat împotriva suspendării lui Traian Băsescu, deşi a admis că preşedintele a avut grijă să deterioreze relaţia cu Uniunea.
Despre ce cred că poate fi vorba aici ? Despre o poziţionare de perspectiva, ce nu tinteste neaparat impunerea unei alternative imagologice la conducerea actuala a Uniunii, ci un proiect pentru traseul viitor al formaţiunii "patronate" de Marko Bela...

Conducerea Uniunii are probleme care cu greu pot fi tratate. Şi vizitele la DNA ale liderilor UDMR si ofensiva neobositilor radicali au slăbit suportul de care se bucură echipa lui Marko Bela din partea electoratului maghiar....
Poziţionarea electoratului Uniunii în problema referendumului nu a făcut decât să confirme că drumul pe care merg acum liderii UDMR nu are perspective...
Uniunea este în căutare de soluţii...

Moderat, putin revendicativ, discret etnocentrist, atent la agenda media şi la trendurile de opinie publică, realist în aprecierile fata de viitorul politic al unei formaţiuni care pentru a atinge cei 5% vital trebuie să-şi readune electoratul fragmentat, senatorul ar putea avea un răspuns pentru dilemele UDMR.
Deocamdată politica prudenta a opţiunilor deschise mi se pare alegerea strategică optimă...

...Dacă în recentele armaghedoane, semnate PIN, privind corupţia de la vârful Uniunii, nu ar fi fost menţionat în trecere şi Ekstein Kovacs aş fi început să-mi pun întrebări serioase în legătură cu sursa acelor informaţii...

Oare UDMR poate intra într-o alianţă ?
Una populară ? De ce nu ? În Europa europenilor clivajul este ideologic nu etnic.
O alianţă liberală ? De ce nu ? Hardcoreul liberal nu are fobii etnice şi valorizează toleranţa.
Speculaţii desigur...

No comments: